Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

"Slowstepper - On The Edge Of Survival"
Kroczący powoli – na krawędzi przetrwania

Niesporczaki (łac. Tardigrada od łac. tardigradus – krocząc powoli), to wszechobecne mikroskopijne zwierzęta, które potrafią przetrwać prawie w każdych warunkach na ziemi, niezależnie od ekstremalnych temperatur, ciśnienia, promieniowana (także w przestrzeni kosmicznej).

W najistotniejszej potrzebie Przetrwania nie różnimy się od innych gatunków. Wszystkie one potrzebują pożywienia i odpowiedniego środowiska do życia.  Jednakże, czym jest to coś, czego do przetrwania potrzebujemy tylko my-ludzie? Może sfera życia poza kwestią samego przeżycia, jest tą, która odróżnia nas od innych organizmów?


Czas trwania: 45-50min
Performance: Hygin Delimat
Choreografia: Hygin Delimat
Światło i scenografia: Hygin Delimat
Dźwięk: NASA, Karol Kensee (remix muz. Alice Coltrane`a)
Mentoring: Rui Horta
Podziękowania dla: Noemi Wagner, Wiktora Janasa, Rity Vilhena, Karola Kensee, Ines Santos, i Karoliny Wycisk za pomoc na różnych etapach pracy.
Produkcja: Hygin Delimat


Na krawędzi Przetrwania. W najistotniejszej potrzebie Przetrwania nie różnimy się od innych gatunków. Wszystkie one potrzebują pożywienia i odpowiedniego środowiska do życia.  Jednakże, czym jest to coś, czego do przetrwania potrzebujemy tylko my-ludzie? Może sfera życia poza kwestią samego przeżycia, jest tą, która odróżnia nas od innych organizmów?
Przetrwanie jest widoczne w fizycznych dualizmach: słaby-silny, doskonały-bezradny… Z jednej strony to Ciało na krawędzi, Ciało w kryzysie, Ciało, które wyszło cało z katastrofy lotniczej, Ciało odwodnione i bez energii. Jednak istnieje również superbohater Przeżycia, który ma Ciało wytrenowane i świetne przygotowane, Ciało sportów ekstremalnych, Ciało Mocy.
Ruch jest główną siłą napędową performance`u. Slowstepper eksploruje ekstrema: wewnętrznego oporu, szybkości, czasu trwania i potencjalnego piękna, które tworzy się w konsekwencji tak badanego ruchu.


Hygin Delimat jest choreografem mieszkającym w Wiedniu a obecnym na wielu scenach tańca Europy Środkowej. Ukończył kierunek Movement Research (M.A.) i Pedagogikę Tańca (M.A.) na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz. Jako tancerz występował dla Elio Gervasi`ego, Georga Blaschke, Rose Breuss, Liv O’Donoghue, Willy`ego Dorner`a i Roberta Clark`a. W roku 2013 był stypendystą stowarzyszenia DanceWEB w Wiedniu. Jest choreografem licznych przedstawień w całej Europie (m.in. dla architekturforum Linz, Aura Dance Theatre Lithuania, Hannesa Kerschbaumer`a) oraz rezydentem wielu rezydencji artystycznych (O Espaco Do Tempo Montemor-O-Novo, Arts Printing House Vilnius, Komuna//Warszawa, Derida Dance Center Bulgaria, Michael Douglas Collective Cologne, Klub Żak Gdańsk, ostatnio także w Kampali, w Ugandzie). Oddany idei multidyscyplinarności, Hygin Delimat chętnie współpracuje z artystami z innych dziedzin sztuki: kompozycji współczesnej, sztuk wizualnych i nowych mediów. Jako artysta ruchu w swych badaniach integruje podejście i filozofię urban movement (bboying, tricking, hiphop) i metod somatycznych.

www.hygindelimat.com


Polska Platforma Tańca to wydarzenie mające na celu wyłonienie i promocję najciekawszych oryginalnych produkcji tanecznych powstałych w Polsce lub zrealizowanych przez polskie choreografki i choreografów, mieszkających i tworzących za granicą. Idea ta zrodziła się w 2003 roku, wówczas w formule przeglądu „taniec.pl” w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Do pomysłu powrócono pięć lat później. Centrum Kultury Zamek w Poznaniu oraz Art Stations Foundation zorganizowały trzy edycje Polskiej Platformy Tańca – w 2008, 2010 i 2012 roku. Od 2013 roku na mocy porozumienia z dotychczasowymi organizatorami głównym organizatorem Polskiej Platformy Tańca jest Instytut Muzyki i Tańca, który do tej pory zorganizował dwie edycje – w 2014 roku w Lublinie oraz 2017 roku w Bytomiu.

Od tamtej pory Platforma wędruje po kraju i jest organizowana we współpracy z działającym lokalnie środowiskiem tańca. Do udziału zaproszone są polskie zawodowe zespoły tańca współczesnego, dawnego, teatry tańca, zespoły baletowe i folklorystyczne oraz zawodowe artystki i artyści sztuki tańca działający i na stałe rezydujących w Polsce, a także artystki i artyści posiadający polskie obywatelstwo przebywający czasowo za granicą. Platforma oparta jest na formule konkursowej, której rezultatem jest kilkudniowy pokaz wybranych prac. W edycji 2019 wybór spektakli powierzony został 10-osobowej komisji, w której znajdują się przedstawiciele artystów, dziennikarzy, kuratorów i teoretyków tańca.

Finał kolejnej Polskiej Platformy Tańca odbędzie się w dniach 5-8 września 2019 roku w Gdańsku. Głównym współorganizatorami Platformy w 2019 roku są Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw oraz Fundacja Polka dot.

 

22.03.2019 19:00 Teatr Studio
PKiN, Pl. Defilad 1
Warszawa
Bilety na miejscu