Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

Poleć artykuł!

Nie jestem botem


Podejścia do czego? 
Artyści: Alicja Kowalska, Eugen Wist
Pomysł i aranżacja: Christian Kobald

 

Podchodzić do czegoś oznacza dosłownie skracać dystans między widzem a rzeczą. Czasownik ten może być również używany do opisywania sytuacji, w której ktoś chciałby zacząć o czymś myśleć w inny, nowy sposób. Wystawa "Podejścia do czego?" poświęcona jest roli nawyku w naszym życiu. Christian Kobald opiera narracje wystawy wokół anegdot, skandali i opowieści o codzienności. Uważa, że to, co zwyczajne, jest o wiele ważniejsze dla ludzi niż sprawy, którym poświęcamy dużo więcej uwagi; że "małe rzeczy" kształtują "wielkie rzeczy". Indywidualne obiekty  staną się scenografią dla pogawędek i wspólnego marnowania czasu, jedzenia i zabawy, początkiem dla rozmów. Artystów biorących udział w wystawie łączy podobny sposób podejścia do sztuki - bez przesadnej powagi, ale jednocześnie, z dużą wrażliwością.  Poprzez fabułę wystawy, Kobald poddaje także analizie status dzieła sztuki. Nie wszystkie pokazywane przedmioty to prace artystyczne. Na wystawie pojawią się również elementy instalacji innych artystów (m.in. Tomasza Mroza i Tomasza Kowalskiego) oraz inna nie-sztuka. Podczas wernisażu, ekspozycja stanie się oprawą dla koncertu dj-skiego, nietypowego poczęstunku i formowania się nowych opowieści.







Szanowny  […],

bardzo dziękuję za tekst!

Dzisiaj, wraz z […] skończyliśmy już całą pracę związaną z promocją i w przeciągu nadchodzących kilku dni będziemy drukować zaproszenia! Chciałem się jeszcze upewnić, co miałeś na myśli używając określenia w stylu lat neo-90tych”?

[…]

Wspominałeś wcześniej o grupowej wystawie tematycznej, czy mógłbyś przybliżyć mi motyw, czy chodzi tylko o artystów? (Zatrzymam  […] ;) )

Dziękuję Ci i pozdrawiam serdecznie,
[…]

 

Szanowna […],

świetnie!

 Mam krótkie pytanie dotyczące flag: moglibyśmy zrobić je bez strzałek? Tak po prostu wyglądają lepiej.

 

Wystawa w stylu lat neo-90tych:

– związek wystawy z obiektami: nie praca indywidualna, a wystawa uważana jest za podstawową jednostkę  

– wystawa stanowi scenografię, jednolitą mise-en-scène; […]

– wystawa łączy (przynajmniej po części) elementy funkcjonalne (można ich używać) z ekspozycją (nie-sztuka/sztuka w przestrzeni publicznej)

– udział (co najmniej) w wystawie jest jednym z kluczowych jej aspektów

– wystawa uwzględnia swój własny model dyskursywny […]

– nieformalna 

[…]

Czas (a tak na prawdę dialektyka czasu, który wyczerpuje się i zużywa oraz zagadnienie uroczystości; patrz: Roger Caillois, Théorie de la fête, w L'homme et le sacré) jest [...] tematem wystawy.


Wszystkiego dobrego,

[…]

 

 

(Fragment rozmowy e-mail, dotyczącej przygotowywania wystawy grupowej w ramach CRAC Alsace, w 2013r.)





Christian Kobald, kurator i autor pochodzący z Grazu. Jest współzałożycielem (wraz z Ritą Vitorelli) i głównym edytorem Spike Magazine – kwartalnika o sztuce współczesnej, platformy internetowej i niezależnej przestrzeni projektowej z siedzibą w Berlinie.
Eugen Wist, pochodzący z Rosji artysta związany z wiedeńską sceną sztuki. Na swoim koncie ma udział w wielu projektach grupowych na terenie Austrii i za granica.
Alicja Kowalska, artystka pochodząca z Polski. Zajmuje się gobelinem, ostatnio w ścisłej współpracy  ze swoim synem, artystą Tomaszem Kowalskim. 



Projekt powstał dzięki wsparciu finansowemu Grupy Kapitałowej PHIN Consulting. 
http://www.phin.pl/

12.02 - 06.04.2018 18:00 Austriackie Forum Kultury
ul. Próżna 7/9
Warszawa
Wstęp wolny