Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Playtest i rozmowa
Bestyjalski przewodnik po historyczności/autentyczności
w pisarstwie i projektowaniu narracji w grach
Z Michałem Mochockim (False Prophet) i Benjaminem Hanusskiem (PJAIT Game Lab)
Organizator: Austriackie Forum Kultury w Warszawie, PJATK Game Lab, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Pisarz, projektant i profesor wchodzą do studia gier... co może pójść nie tak? Niechybnie dojdzie do zderzenia akademickiej teorii z praktyką. Tak było podczas mojej 3-letniej pracy jako twórca i konsultant historyczny przy grze BEAST: False Prophet. I tego samego doświadczymy podczas prelekcji. Najpierw kawałek akademickiego groznawstwa: wielowymiarowy model realizmu historycznego i autentyczności historycznej. Następnie zobaczymy, jak łatwo ramy analityczne można przekształcić w zestaw narzędzi projektowych do kalibracji (nieuchronnie selektywnej!) autentyczności. Wreszcie - zerkniemy za kulisy! - sprawdzimy, jak wyglądało budowanie świata gry i tworzenie treści dla BEAST.

Dowiedz się więcej o BEAST: False Prophet na Steam:https://store.steampowered.com/app/1145630/BEAST_False_Prophet/

Dr hab. Michał Mochocki jest profesorem w Katedrze Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jego główne zainteresowania badawcze to światotwórstwo i kreacja postaci w historycznych grach fabularnych, badanych przez pryzmat narratologii transmedialnej i studiów nad dziedzictwem. Pracował jako pisarz w grze „BEAST: False Prophet”.

Benjamin Hanussek pracuje jako specjalista ds. lokalizacji i kontroli jakości w Wargaming, wiodącym deweloperze i wydawcy gier znanych z "World of Tanks". Czerpiąc z poprzednich doświadczeń jako edukator i badacz w dziedzinie Game Studies, nadal angażuje się w społeczność, organizując wydarzenia związane z grami i kulturą w imieniu Polsko-Japońskiej Akademii Informatycznej oraz Austriackiego Forum Kultury w Warszawie.


02.03.2024 (sob.) 
Playtest od godz. 17:00, dyskusja o godz. 19:00
Austriackie Forum Kultury w Warszawie
ul. Próżna 7/9, Warszawa
Wstęp wolny
Po angielsku




02.03.2024 Austriackie Forum Kultury
ul. Próżna 7/9
Warszawa