Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Cykl warsztatów „Rethinking Games”
Sesja 1: Czym są gry i dlaczego gramy?
Organizatorzy: Austriackie Forum Kultury w Warszawie
Partnerzy: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
PJATK Game Lab: https://bhanussek.com/pjait_game_lab/

Gra to system, w którym gracze angażują się w sztuczny, zdefiniowany zasadami konflikt, który skutkuje wymiernym wynikiem.
– Katie Salen i Eric Zimmerman, projektanci gier i edukatorzy

Granie w gry i dyskusje o grach nigdy nie były tak integralną częścią społeczeństwa jak dziś. Obecnie około trzech miliardów graczy regularnie sięga po telefon, pada czy klawiaturę, by zagrać w grę wideo. Okazuje się jednak, że choć tak często gramy i tak dużo o grach mówimy, wciąż jeszcze nie do końca zdajemy sobie sprawę, czym tak naprawdę są gry. Podczas pierwszej sesji warsztatów Rethinking Games chcemy – jeśli to w ogóle możliwe – poszukać odpowiedzi na pytanie, czym jest gra. Ponadto przyjrzymy się nam samym – graczom – naszym postawom i motywacjom, które skłaniają nas do zaangażowania się w grę. W otwartej i swobodnej dyskusji będziemy zastanawiać się, czym są gry i dlaczego gramy, mając przy tym nadzieję, że na koniec każdy z nas dojdzie do indywidualnych wniosków!

Benjamin Hanussek jest edukatorem i badaczem w dziedzinie gier wideo. Formalne wykształcenie zdobył na Uniwersytecie w Klagenfurcie w Austrii. Na początku 2022 roku został stypendystą Austriackiej Fundacji Planu Marshalla, co umożliwiło mu wyjazd do Teachers College na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku w celu przeprowadzenia projektu badawczego w zakresie nauczania opartego na grach. Po zrealizowaniu projektu założył – z pomocą Dziekan Wydziału Sztuki Nowych Mediów prof. Ewy Sataleckiej – PJATK Game Lab w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, by prowadzić badania nad metodami nauczania w dziedzinie projektowania gier oraz wspierać studentów w rozwijaniu ich kariery jako przyszłych twórców i projektantów gier. Oprócz tego Benjamin Hanussek pracuje w Lionbridge Games w Warszawie, gdzie zajmuje się recenzowaniem gier wideo i ich lokalizacji przed wydaniem.


24.01.2023 (wt.), 18:00
Austriackie Forum Kultury i online
ul. Próżna 7/9, Warszawa
Po angielsku
Wstęp wolny, po rejestracji

Konieczna rejestracja tu: marta.kaluzna-golab@bmeia.gv.at

Również ONLINE - https://www.youtube.com/watch?v=V-Q3eqfMMM4&ab_channel=PJAITNeMA%2B





 

 

24.01.2023 18:00 Austriackie Forum Kultury
ul. Próżna 7/9
+ ON-LINE Warszawa
Wstęp wolny, po angielsku