Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

 

 

 

 

Seminarium z cyklu „Pracownia teatru austriackiego: teraz teatr / teatr teraz”
Teatr to nie bagatelka
Franzobel, Raj
Prowadzenie: Anna Róża Burzyńska (Uniwersytet Jagielloński), Kamilla Najdek (Uniwersytet Warszawski), Krzysztof Tkaczyk (Uniwersytet Warszawski)
Lektura: Franzobel, Raj, przeł. Marek Szalsza
Organizator: Austriackie Forum Kultury w Warszawie
Partner: Agencja Dramatu i Teatru ADiT, www.teatralny.pl
Patronat: Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego 

Widziałem już dinozaury i nawet diabła. Moi panowie, krąży też pogłoska, że znaleźliśmy się w otchłani i że nie czeka nas tu nic miłego. Słyszałem coś o falach upałów, które nam rzekomo grożą. Podobno są tu oprawcy, trójzębne ruszty, grubiaństwa i przykre żarty. – Topfenhopfer

Jest ich trzech. W rękach trzymają łyżki, którymi wydrążyli podkop. Kim są? Dwóch z nich to seryjni mordercy, trzeci jest naukowcem. A może jednak nie? Wreszcie mogą zachłysnąć się wolnością! Tylko dokąd wyprowadził ich podziemny tunel? Tu się błyska i słychać dziwne głosy. A może umarli i trafili do raju? Tylko co w niebie robiłaby scena obrotowa, inspicjent i publiczność? I wielki dinozaur przechadzający się nieopodal?

W świecie wykreowanym przez Franzobla, a właściwie Franza Stefana Griebla – ur. w roku 1967 w Vöcklabruck (Górna Austria), prozaika, poety, dramatopisarza i, jak sam chętnie o sobie mówi, nonkonformisty, wszystko jest możliwe: rzeczywistość i fikcja przenikają się wzajemnie, bohaterowie to mówią własnym głosem, to wygłaszają czyjeś kwestie, a widz/czytelnik balansuje na granicy groteski i absurdu. I chociaż tu podobno nawet publiczność to tylko makieta, rekwizyty nie są autentyczne i wszystko jest wymyślone, wszystko to imitacja, to czasem, na krótką chwilę, zabawa w teatr zamienia się w poważną rozmowę.


20.11.2024 (śr.), godz. 19:00
ON-LINE
Po polsku
Rejestracja: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcodemuqzMsHtM2orryWN8d2j9s93QIjom5





 

20.11.2024 19:00 ON-LINE

Po polsku / Rejestracja