Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Wolfgang Mitterer
cells of perspective
Organizacja/Produkcja: Narodowe Forum Muzyki
Współpraca: Austriackie Forum Kultury

cells of perspective na sopran i elektronikę Wolfganga Mitterera to kompozycja zamówiona z okazji jubileuszu dwudziestolecia znamienitego wrocławskiego duetu ElettroVoce, który tworzą Agata Zubel i Cezary Duchnowski. Utwór wpisuje się w temat przewodni festiwalu 10. Musica Electronica Nova „Rytuały”. W cells of perspective Mitterer sięga do tekstu poematu Johna Miltona „Raj utracony”, wykorzystując fragmenty oryginalnego tekstu oraz formę poematu. Jednocześnie nawiązuje dialog z językiem muzyki współczesnej, która wyzbywa się formy.

Wolfgang Mitterer, ur. w 1958. Do 1984 studiował w Wiedniu i Sztokholmie organy, kompozycję i elektroakustykę. Jest nie tylko jednym z najlepszych austriackich specjalistów w dziedzinie elektroniki, lecz także znakomitym wirtuozem instrumentów klawiszowych i organów oraz jednym z najbardziej innowacyjnych kompozytorów. Jego prace oscylują między kompozycją a formą otwartą. Oprócz muzyki na organy i orkiestrę, koncertu fortepianowego i oper stworzył liczne utwory elektroniczne, a także opracował koncepcje instalacji dźwiękowych. Angażował się również w kolektywną improwizację z różnymi grupami, rozwijając język skrajności, napięcia i złożoności.

Radość, jaką daje mu eksperymentowanie, prowadzi go do łączenia kontrastujących elementów i tworzenia nieprzewidywalnych wydarzeń muzycznych. Jego twórczość wykracza daleko poza to, co spektakularne, a dzieje się tak ze względu na jego muzyczną obecność i głęboko poruszającą intensywność oraz złożoność jego kompozycji. Intensywne słuchanie niskich dźwięków jest dla niego tak samo ważne jak „instalowanie” eksplodujących fragmentów dźwięku w umysłach słuchaczy.


27.05.2021 (cz.), 20:00
Narodowe Forum Muzyki
Sala Czerwona
Plac Wolności 1
Wrocław
ONLINE







27.05.2021 20:00 Narodowe Forum Muzyki