Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Koncert:
Wiener Glasharmonika Duo. Harmonia szklanego koła
Christa Schönfeldinger – harmonika szklana
Gerald Schönfeldinger
– werrofon

Hanna Turonek – flet 
Paulina Sochaj – obój 
Tomasz Rosiński
– altówka 
Krystyna Wiśniewska – wiolonczela

PROGRAM [50’]
Franz Schubert
Psalm 23 D.706* [5’]
Joseph Haydn Kontredans Hob. IX:29* [2’]
Stanisław Moniuszko Kotylion z opery Hrabina* [1’] 
Stanisław Moniuszko
Prząśniczka* [2’]
Wolfgang A. Mozart
Adagio C-dur na harmonikę szklaną KV 617a [3’] 
Wolfgang A. Mozart
Fantazja d-moll KV 397* [6’]
Fryderyk Chopin Galop As-dur Marquis op. posth.[1’]
Fryderyk Chopin
Walc a-moll, B 150* [3’]
Henryk Wieniawski
Kujawiak a-moll* [4’]
Franz Schubert
Ave Maria* [3’]
Wolfgang A. Mozart
Menuet z Divertimenta nr 9 B-dur na instrumenty dęte KV 240 (oprac. na harmonikę szklaną, verrofon, altówkę i wiolonczelę Christa i Gerald Schönfeldingerowie) [3’]
Wolfgang A. Mozart Adagio i rondo na harmonikę szklaną, flet, obój, altówkę i wiolonczelę KV 617 [15’]

Muzyczna zagadka w gazecie Salzburger Nachrichten zwróciła uwagę małżeństwa Christy i Geralda Schönfeldingerów na bardzo niezwykły instrument: szklaną harmonijkę. Przesądziła ona o ich dalszej drodze artystycznej.

Dziś para należy do światowej czołówki wykonawców na szklanej harmonijce i werrofonie, czyli współczesnym instrumencie ze szkła. Potrafili oni nie tylko wynieść na nowy poziom częściowo zachowane „historyczne” techniki gry, ale także rozszerzyć grę na szklanych instrumentach o nowe techniki i współczesną estetykę muzyczną. Oderwane od zwykłej działalności koncertowej Wiener Glasharmonika Duo oferuje publiczności symbiozę poetycko-wirtuozowskiej muzyki kameralnej i medytacyjnych światów dźwiękowych o niewyobrażalnej intensywności.

Festiwal „Szalone Dni Muzyki”. Ballady i romanse
Podtytuł obecnej edycji przywołuje Ballady i romanse Adama Mickiewicza, tytuł zbioru poezji, którego publikacja dokładnie 200 lat temu uznawana jest za symboliczny początek polskiego romantyzmu. W programie festiwalu szczególny nacisk zostanie położony na twórczość Franciszka Schuberta. Uhonorowany zostanie w taki sposób ważny jubileusz 225-lecia urodzin tego austriackiego kompozytora, prekursora romantyzmu, którego twórczość wyznaczyła kierunki muzyki XIX w.

Wykonane zostaną m.in.: Symfonia Harold w Italii Hectora Berlioza, I Koncert fortepianowy d-moll Johannesa Brahmsa, koncertowe transkrypcje fortepianowe Franza Liszta, pieśni orkiestrowe Almy i Gustava Mahlerów, późne kwartety, cykl Podróż zimowa i Symfonia h-moll Niedokończona Franza Schuberta oraz Koncert fortepianowy a-moll i Kwintet fortepianowy Es-dur Roberta Schumanna. Nie zabraknie muzyki dawnej (Ensemble La Morra), jazzowej (Atom String Quartet) i wydarzeń familijnych dla najmłodszych (Smykofonie, Bazylek).

Szalona idea festiwalu
Jedenaście dotychczasowych edycji polskiej odsłony Szalonych Dni Muzyki to ponad 700 występów z kilkoma tysiącami artystów, które przyciągnęły przeszło 350 tysięcy słuchaczy. Od początku koncerty odbywały się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, a głównym organizatorem była Sinfonia Varsovia.

Centralną myślą festiwalu jest przełamywanie barier dzielących słuchaczy od muzyki klasycznej poprzez zachęcanie i ułatwianie odbiorcom udziału w koncertach przy jednoczesnym utrzymywaniu prezentacji muzyki na możliwie najwyższym poziomie. Krótkie koncerty odbywające się od rana do wieczora w kilku salach jednocześnie, niskie ceny biletów i wyjątkowa atmosfera sprawiają, że Szalone Dni Muzyki to spotkania z muzyką, na które zaproszony jest każdy, bez wyjątku.

Szalone Dni Muzyki narodziły się we Francji jako La Folle Journée. Pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym festiwalu jest René Martin, a organizatorem – Centre de Réalisations et d'Études Artistiques à Nantes (CRÉA). Po raz pierwszy festiwal odbył się w Nantes w 1995 roku, ale jego idea szybko przekroczyła granice Francji i na przestrzeni lat stał się prawdziwie międzynarodowym muzycznym fenomenem.

Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz Austriackie Forum Kultury.


25.09.2022 (nie.), 14:30
Teatr Wielki – Opera Narodowa
Sale Redutowe
Warszawa
Bilety w cenach 20–30 zł w sprzedaży od 1 września.
Więcej informacji niebawem na stronie festiwalu: 
www.szalonednimuzyki.pl.











25.09.2022 14:30 Teatr Wielki – Opera Narodowa
Sale Redutowe
Warszawa
Bilety w cenach 20–30 zł