Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Koncert:
Podróż zimowa – Liryczna podróż
Nataša Mirković – głos
Matthias Loibner – lira korbowa


PROGRAM [70’]
Franz Schubert Podróż zimowa [70’]
Dobranoc (Gute Nacht. Mässig) 
Chorągiewka na dachu (Die Wetterfahne. Ziemlich geschwind) 
Zamarzające łzy (Gefrorne Tränen. Nicht zu langsam)
Drętwota (Erstarrung. Ziemlich schnell) 
Lipa (Der Lindenbaum. Mässig) 
Roztopy (Wasserflut. Langsam)
Nad rzeką (Auf dem Flusse. Langsam) 
Spojrzenie wstecz (Rückblick. Nicht zu geschwind) 
Błędny ognik (Irrlicht. Langsam)
Odpoczynek (Rast. Mässig)
Sen o wiośnie (Frühlingstraum. Etwas bewegt)
Samotność (Einsamkeit. Langsam)
Pocztylion (Die Post. Etwas geschwind) 
Siwa głowa (Der greise Kopf. Etwas langsam) 
Wrona (Die Krähe. Etwas langsam) 
Ostatnia nadzieja (Letzte Hoffnung. Nicht zu geschwind)
We wsi (Im Dorfe. Etwas langsam) 
Burzowy poranek (Der stürmische Morgen. Ziemlich geschwind, doch kräftig)
Złudzenie (Täuschung. Etwas geschwind)
Drogowskaz (Der Wegweiser. Mässig)
Gospoda (Das Wirtshaus. Sehr langsam)
Odwaga (Mut. Ziemlich geschwind, kräftig)
Widmowe słońca (Die Nebensonnen. Nicht zu langsam)
Lirnik (Der Leiermann. Etwas langsam)

Winterreise to wersja cyklu pieśni Wilhelma Müllera i Franza Schuberta zaaranżowana na głos i lirę korbową, w wykonaniu Natašy Mirković i Matthiasa Loibnera. Nagranie CD zostało nagrane i wydane w Raumklang Records (RK3003) w 2010 roku. Została ona nagrodzona „Ö1 Pasticciopreis” w styczniu 2011 roku. Na przestrzeni lat Winterreise została wykonana w wielu miejscach, między innymi w Filharmonii Narodowej w Warszawie i Elbphilharmonii w Hamburgu.

Szalone Dni Muzyki zawitają do Warszawy po raz dwunasty. Ostatni weekend września (23–25 września) upłynie pod znakiem romantyzmu. Podczas trzech festiwalowych dni w salach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz Kościoła Środowisk Twórczych odbędzie się ponad 30 koncertów orkiestrowych i kameralnych w wykonaniu artystów z Polski i zagranicy.

Wśród zaproszonych gości są pianiści Jonas Vitaud i Tanguy de Williencourt oraz śpiewaczka Agata Zubel. Orkiestra NFM Leopoldinum wystąpi pod batutą austriackiego dyrygenta Ernsta Kovacica.

Festiwal „Szalone Dni Muzyki”. Ballady i romanse
Podtytuł obecnej edycji przywołuje Ballady i romanse Adama Mickiewicza, tytuł zbioru poezji, którego publikacja dokładnie 200 lat temu uznawana jest za symboliczny początek polskiego romantyzmu. W programie festiwalu szczególny nacisk zostanie położony na twórczość Franciszka Schuberta. Uhonorowany zostanie w taki sposób ważny jubileusz 225-lecia urodzin tego austriackiego kompozytora, prekursora romantyzmu, którego twórczość wyznaczyła kierunki muzyki XIX w.

Wykonane zostaną m.in.: Symfonia Harold w Italii Hectora BerliozaI Koncert fortepianowy d-moll Johannesa Brahmsa, koncertowe transkrypcje fortepianowe Franza Liszta, pieśni orkiestrowe Almy i Gustava Mahlerów, późne kwartety, cykl Podróż zimowa i Symfonia h-moll Niedokończona Franza Schuberta oraz Koncert fortepianowy a-moll i Kwintet fortepianowy Es-dur Roberta Schumanna. Nie zabraknie muzyki dawnej (Ensemble La Morra), jazzowej (Atom String Quartet) i wydarzeń familijnych dla najmłodszych (Smykofonie, Bazylek).

Szalona idea festiwalu
Jedenaście dotychczasowych edycji polskiej odsłony Szalonych Dni Muzyki to ponad 700 występów z kilkoma tysiącami artystów, które przyciągnęły przeszło 350 tysięcy słuchaczy. Od początku koncerty odbywały się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, a głównym organizatorem była Sinfonia Varsovia.

Centralną myślą festiwalu jest przełamywanie barier dzielących słuchaczy od muzyki klasycznej poprzez zachęcanie i ułatwianie odbiorcom udziału w koncertach przy jednoczesnym utrzymywaniu prezentacji muzyki na możliwie najwyższym poziomie. Krótkie koncerty odbywające się od rana do wieczora w kilku salach jednocześnie, niskie ceny biletów i wyjątkowa atmosfera sprawiają, że Szalone Dni Muzyki to spotkania z muzyką, na które zaproszony jest każdy, bez wyjątku.

Szalone Dni Muzyki narodziły się we Francji jako La Folle Journée. Pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym festiwalu jest René Martin, a organizatorem – Centre de Réalisations et d'Études Artistiques à Nantes (CRÉA). Po raz pierwszy festiwal odbył się w Nantes w 1995 roku, ale jego idea szybko przekroczyła granice Francji i na przestrzeni lat stał się prawdziwie międzynarodowym muzycznym fenomenem.


Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz Austriackie Forum Kultury
Foto:© Julia Wesely


24.09.2022 (sob.), 21:00
Teatr Wielki – Opera Narodowa
Sale Redutowe
Warszawa
Bilety w cenach 20–30zł w sprzedaży od 1 września.
Więcej informacji niebawem na stronie festiwalu: www.szalonednimuzyki.pl
















24.09.2022 21:00 Teatr Wielki – Opera Narodowa
Sale Redutowe
Warszawa
Bilety w cenach 20–30 zł