Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Link: Szczegółowy program warsztatów

20 – 21.10.2007 (sob. – nd.)
Teatr Polski im. H. Konieczki
Al. Mickiewicza 2
Bydgoszcz
Wstęp wolny

(po niemiecku i po polsku)


Elfriede Jelinek – skandalista, prowokatorka, literacka domina, femme terrible sceny artystycznej czy moralistka, prekursorka nowych tendencji, jedna z najbardziej oryginalnych współczesnych pisarek? Wbrew nawykom recepcyjnym lektura tekstów Jelinek nie zapewnia — jak powiedziałby Brecht — „momentów kulinarnych”. Poetyka intertekstualna, która obsługuje wiele przestrzeni (świat sztuki, ludzkiego doświadczenia, medialnych symulacji i wirtualnej cyberprzestrzeni), wymaga wysokich kompetencji kulturowych odbiorcy powieści i dramatów, a także implikuje atak na horyzont oczekiwań. Elfriede Jelinek jest jedną z czołowych przedstawicielek współczesnego teatru niemieckojęzycznego. Jej dramaty czy „teksty dla teatru” stanowią egzemplifikację paradygmatu „teatru postdramatycznego” (Hans-Thies Lehmann), w którym ginie zasada narracji i figuracji oraz porządek fabuły i dialogu. Autorka stworzyła nowy teatr, teatr wymagający nowych praktyk inscenizacji i nowych narzędzi interpretacji.
Organizatorzy: TPB, Katedra Filologii Germańskiej UKW, Austriackie Forum Kultury, Instytut Goethego. Koordynator ze strony UKW: dr Monika Szczepaniak.
Referenci z Austrii: Peter Clar i Stefanie Kaplan.

www.teatrpolski.pl
www.germanistyka.ukw.edu.pl/

19.10.2007