Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Koncert z prawykonaniem utworu Matthiasa Kranebittera
„60 Auditory Scenes for investigating cocktail party deafness”


Organizator: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień
Partnerzy: Filharmonia Narodowa w Warszawie – współorganizator koncertu, Festiwal Wien Modern – współzamawiający utwór M. Kranebittera, Austriackie Forum Kultury
Foto. © Igor Ripak

Program:
Lidia Zielińska Pustynnienie
Wojciech Ziemowit Zych Trakt-akt – prawykonanie (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Filharmonii Narodowej)
Matthias Kranebitter 60 Auditory Scenes for investigating cocktail party deafness - prawykonanie (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Wien Modern)
Artur Zagajewski Stabat Mater

Wykonawcy koncertu:
Renata Guzik – flet kontrabasowy
Michał Górczyński – klarnet kontrabasowy
Bartłomiej Duś – saksofon basowy
Dzieci ze szkół Stowarzyszenia Kultury i Edukacji
Michał Janocha, Mateusz Ryczek, Lidia Zielińska: przygotowanie dzieci, dyfuzja przestrzenna dźwięków elektronicznych (ambisonics, binaural), reżyseria dźwięku
Chór Filharmonii Narodowej
Bartosz Michałowski – dyrektor chóru

Orkiestra Filharmonii Narodowej
Robertas Šervenikas – dyrygent
Barbara Okoń-Makowska, Michał Bereza – projekcja dźwięku


Matthias Kranebitter
, ur. w 1980 w Wiedniu, studiował kompozycję elektroakustyczną u Dietera Kaufmanna i Germana Toro-Pereza, film i kompozycję z użyciem mediów u Klausa-Petera Sattlera oraz grę na fortepianie u Christiane Karajevej na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu. Studia podyplomowe kontynuował w konserwatorium w Amsterdamie oraz na uniwersytecie w Grazu u Alexandra Stankovskiego i Beata Furrera.
Tematem jego muzyki są wpływy społeczeństwa medialnego; można w niej zauważyć gęste nagromadzenie dźwięków z codziennego życia – akustycznych „odpadów” oraz kolorowej i heterogenicznej powodzi brzmień – a także komiczne i groteskowe zniekształcenia stereotypowych gestów muzycznych dokonywane z ironiczną ambiwalencją oraz dążenie w muzyce do art brut uwolnionej od kultury.
Kranebitter otrzymał m.in. I nagrodę w konkursie im. Gustava Mahlera 2006, I nagrodę w ramach Gaudeamus Music Week (Project Young Composers) w Amsterdamie (2009), nagrodę na konkursie kompozytorskim Impuls w Grazu (2013), nagrodę SKE Austro Mechana (2013), Förderungspreis miasta Wiednia (2014), Nagrodę Kompozytorską miasta Stuttgart (2020) i Nagrodę Kompozytorską Erste Bank przyznawaną przez Wien Modern / Klangforum Wien (2020). Współpracował z wieloma zespołami, takimi jak: Nadar Ensemble (Belgia), Decoder Ensemble (Hamburg), Klangforum Wien, Ensemble Phace (Austria), Orkiestra Symfoniczna Radia Wiedeńskiego, ensemble mosaik (Berlin), Talea Ensemble (Nowy Jork). W 2015 otrzymał stypendium Akademie der Künste Berlin. Jest założycielem Black Page Orchestra oraz jednym z inicjatorów i organizatorów Unsafe+Sounds Festival w Wiedniu.

Dalsze informacje na stronie: https://warszawska-jesien.art.pl/2021/program/utwory/60-auditory-scenes-for-investigating-cocktail-party-deafness-matthias-kranebitter-


25.09.2021 (Sa.), 19:30
Filharmonia Narodowa
Sala Koncertowa
ul. Jasna 5, Warszawa
Bilety
Koncert będzie transmitowany w II programie Polskiego Radia.




 

25.09.2021 19:30 Filharmonia Narodowa
ul. Jasna 5
Warszawa
Bilety