Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem


PINK LADY
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Rosalie Wanka
Muzyka: A Don Alfredo Gobbi/Eduardo Rovira and BangBang/Nancy Sinatra
Pink Pants & coaching tańca Schuhplattler: Fabian Kipp
Foto: Mehmet Vanli

Rosalie Wanka bawi się elementami społeczno-kulturowej proweniencji i tożsamości płciowej, z ironią i humorem tańcząc taniec, który trudno zdefiniować. Nigdy nie czuła się zobowiązana do bycia XX tylko dlatego, że jest XX. Znaczenie społeczne? Kulturowe? Płeć? Tożsamość? Granice i koncepcje rozmywają się, im bardziej zmieniamy perspektywę. 
Co kryje się za naszym premiowanym społecznie awatarem, który nosi nasze imię? Kto tak naprawdę chce weń zajrzeć i spojrzeć na te wszystkie patetyczne, śmieszne, absurdalne, przypadkowe i bezużyteczne ludzkie stany?

Artystka o swoim solo: Zawsze chciałam zatańczyć solo przebrana za tancerkę tanga z całym tym enturażem, więc oto ono. Mój ruch umiejscowiony jest gdzieś między zmysłowością tanga a konkretnością na wpół akrobatycznej współczesnej techniki floorwork. Czuję się - i właściwie zawsze się czułam - uwięziona między oczekiwaniami kobiecości, którymi czasami nawet lubię się bawić, a możliwościami poruszania się, jakie mam dzięki mojemu ciału, które są poważnie ograniczone przez konwencje normujące płeć (np. konieczność noszenia wysokich obcasów).

PINK LADY: 
Nagroda za najlepszą kreację na Solocoreografico Festival 2022 Torino, Włochy.
Wyróżnienie specjalne jury na Festiwalu 10sentidos w Walencji / Hiszpania, maj 2022.
2. miejsce na Międzynarodowym Konkursie Tańca w Seulu 2022, kategoria „Choreografia / profesjonaliści”

Rosalie Wanka (Austria/Niemcy)
Fascynuje mnie obserwacja relacji międzyludzkich wykraczających poza słowa i konwencje społeczno-kulturowe. Za każdym razem zastanawiam się, czy komunikacja jest w ogóle możliwa i czy taniec może być jej formą. W swojej praktyce artystycznej chętnie pracuję z improwizacją, ponieważ jest ona „techniką życia”. Wszystkie nasze narzędzia i umiejętności są przecież bezużyteczne, jeśli nie możemy ich spontanicznie zastosować i wykorzystać na naszą korzyść w danej sytuacji lub kontekście.

Międzynarodowego Konkursu Tańca Solo 
Do konkursu odbywającego się w ramach 15. Gdańskiego Festiwalu Tańca, zgłoszono 147 solowych spektakli z 42 państw. Do pokazania swoich solówek Klub Żak zaprosił 20 wybitnych tancerek i tancerzy.
Jury konkursu to osobistości artystyczne oraz eksperci w dziedzinie tańca współczesnego: Edyta Kozak – artystka i kuratorka polskich i europejskich projektów tanecznych, Johanna Ikola – fińska choreografka i dyrektorka artystyczna Full Moon Dance Festival oraz Andreas Constantinou – performer, twórca wielu nagradzanych spektakli oraz inicjator projektów tanecznych. W konkursie przewidziane są 3 nagrody Jury oraz Nagroda Publiczności. Łączna suma nagród wynosi 6000 Euro. Finalistów konkursu poznamy 8 września.


07.09.2023, 18:00
Klub Żak - Miejska Instytucja Kultury
Sala Suwnicowa
ul. Grunwaldzka 195/197, Gdańsk
Bilety na miejscu
Więcej informacji: https://www.facebook.com/gdanskifestiwaltanca/



07.09.2023 18:00 Klub Żak
Al. Grunwaldzka 195/197
Gdańsk
Bilety