Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Cykl warsztatów „Rethinking Games”
Sesja 4: Moral Kombat: Gry wideo i etyka
Organizatorzy: Austriackie Forum Kultury w Warszawie
Partnerzy: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
PJATK Game Lab: https://bhanussek.com/pjait_game_lab/

Pytania o dobro i zło, które są poruszane przez takie grupy, często mają niewiele wspólnego z lepszym poznawaniem gier i doświadczeń graczy - są raczej związane z nawoływaniem do cenzury lub ogólnym moralnym oburzeniem.” - Mia Consalvo, badaczka z dziedziny gier i edukacji

Mordercze gry! Przemoc! Uzależnienia! Jeszcze do niedawna media i polityka często próbowały dyskredytować gry wideo, przypisując im negatywny wpływ na dzieci i młodzież. Gdy ukazały się takie gry jak Mortal Kombat, przedstawiające przemoc, cały świat ogarnęła panika moralna. Ale czy te dyskredytujące kampanie były oparte na jakichkolwiek rzetelnych dowodach naukowych? Jak gry naprawdę na nas wpływają? Czy mogą nam przynieść coś dobrego? Podczas ostatniej sesji Rethinking Games wykorzystamy badania psychologiczne, aby sprawdzić, jaki wpływ mają na nas gry wideo. Spojrzymy krytycznie na dobre i złe aspekty gier wideo oraz przedyskutujemy, jak my jako gracze możemy poradzić sobie z wpływem gier wideo na nas i innych!

Benjamin Hanussek jest edukatorem i badaczem z dziedziny gier wideo. Ukończył studia na Uniwersytecie w Klagenfurcie w Austrii. Na początku 2022 roku został stypendystą Austriackiej Fundacji Planu Marshalla, co umożliwiło mu przeprowadzenie projektu badawczego w zakresie edukacji opartej na grach w Teachers College na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Po zrealizowaniu projektu założył PJATK Game Lab wraz z prof. Ewą Satalecką, Dziekan Wydziału Sztuki Nowych Medióww Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Projekt skupia się na badaniu metod nauczania w zakresie projektowania gier oraz wspieraniu studentów w rozwijaniu kariery jako przyszłych twórców i projektantów gier. Oprócz tego Benjamin Hanussek pracuje w Lionbridge Games w Warszawie, gdzie zajmuje się testowaniem i lokalizacją gier wideo przed ich wydaniem.


21.06.2023 (śr.), 18:15
Austriackie Forum Kultury 
ul. Próżna 7/9, Warszawa
Wstęp wolny / po angielsku




 

21.06.2023 18:15 Austriackie Forum Kultury
ul. Próżna 7/9
Warszawa
Wstęp wolny / po angielsku