Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji.

  • De
  • Pl
  • En
  • Kontakt

Poleć artykuł!

Nie jestem botem

Cykl warsztatów „Rethinking Games”
Sesja 2: Historia Gier

Historia to interpretacja tego, jak ważna jest dla nas przeszłość.”
 Johan Huizinga, historyk, gier autor “Jesieni średiowiecza” i „Homo ludens” 

Historia to przede wszystkim dokonywanie wyborów – i historia gier nie jest tu żadnym wyjątkiem. Przykłady uznawane za ważne wybiera się i przedstawia nam w sekwencji, która nadaje sens obecnym trendom i wydarzeniom. Czy warto jednak wspominać o wiekowych automatach do gier i przykurzonych kartridżach, gdy usiłujemy zrozumieć fenomen gier z perspektywy zjawiska kulturowego? Druga sesja warsztatów Rethinking Games pozwoli zagłębić się w historię gier, zostawiając przy tym przestrzeń na kwestionowanie przyjętych narracji. Z tego względu nie będziemy mówić wyłącznie o tych najbardziej oczywistych elementach świata gier, takich jak Atari, Nintendo czy Sega, lecz skupimy się na polskiej branży gier i przedstawimy lokalną narrację, która jest dla nas istotna tutaj, w Warszawie.

Benjamin Hanussek jest edukatorem i badaczem w dziedzinie gier wideo. Formalne wykształcenie zdobył na Uniwersytecie w Klagenfurcie w Austrii. Na początku 2022 roku został stypendystą Austriackiej Fundacji Planu Marshalla, co umożliwiło mu wyjazd do Teachers College na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku w celu przeprowadzenia projektu badawczego w zakresie nauczania opartego na grach. Po zrealizowaniu projektu założył – z pomocą Dziekan Wydziału Sztuki Nowych Mediów prof. Ewy Sataleckiej – PJATK Game Lab w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, by prowadzić badania nad metodami nauczania w dziedzinie projektowania gier oraz wspierać studentów w rozwijaniu ich kariery jako przyszłych twórców i projektantów gier. Oprócz tego Benjamin Hanussek pracuje w Lionbridge Games w Warszawie, gdzie zajmuje się recenzowaniem gier wideo i ich lokalizacji przed wydaniem.

Organizator: Austriackie Forum Kultury w Warszawie
Partner: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
PJAIT Game Lab: https://bhanussek.com/pjait_game_lab/


14.03.2023 (wt.), 18:30
Austriackie Forum Kultury 
ul. Próżna 7/9, Warszawa
Po angielsku
Wstęp wolny
Konieczna rejestracja: warschau-kf@bmeia.gv.at









 



 

14.03.2023 18:30 Austriackie Forum Kultury
ul. Próżna 7/9
Warszawa
Rejestracja